Radosť, rozdávaním rastie…..

Minulý rok mi kamarátka poslala túto fotku. Boli u nás na dovolenke a poslala mi veľa krásnych fotiek z pobytu, dokonca mi poslala domov aj balíček so zdravými pochúťkami, ktorý ma nesmierne potešil. Ešte sa mi nikdy nestalo, že by mi prišlo niečo len tak, bez toho aby som si niečo objednala. Prejavila tak vďačnosť za krásny apartmán, v ktorom boli ubytovaní po Novom Roku. Nečakala som to a keď balík prišiel, tak som veeeeeeľmi dlhooooo rozmýšľala, kto mi to mohol poslať. Bolo to veľmi prijemné prekvapenie a také nečakané, lebo to sa dnes veľmi nenosí, dnes sú „in“ recenzie a bodovanie a hodnotenie a kritika.

Ale chcem sa vrátiť k fotke. Keď som ju zbadala, neskutočne ma pobavila a pôsobila na mňa veľmi prijemne, keď som uvidela to nádherné počasie a tú súdržnosť súrodencov, ako by radi odhŕňali ale nemajú čo……. no proste obrovská pohoda ide z tej fotky………..a ja som si v tom momente uvedomila, aké vedia byť deti úžasné, ako sa od nich môžeme učiť, ako veľmi a často sa snažíme ich vychovávať a pritom stačí aby sme ich aspoň trochu počúvali a brali si z nich príklad. Neviem či to tak máte aj vy, ale mne veľakrát príde odniekiaľ mail alebo telefonát, alebo fotka, alebo hodnotenie a zrazu mam pocit, že to všetko do seba zapadá a že skôr ako sa rozčúlim nad nejakou negatívnou informáciou, tak sa nad ňou zamyslím a pozriem sa na ňu čo mi táto situácia chce povedať a zrazu mi všetko so všetkým súvisí, všetko do všetkého zapadá a všetko mi dáva zmysel. Tak ako dnes…… Včera som bola v úžasnom wellness centre, vstup som dostala od manžela ako darček na Vianoce a keďže máme výročie nášho vzťahu, tak som ho pozvala, aby sme to išli osláviť. Toto wellness je veľmi známe a všetkými ospevované a tak som tam išla s očakávaniami a keďže máme tiež wellness u nás v Tatrách, tak profesionálna deformácia mi proste nedovolila zostať len v tichosti a užívať si to a tak som kritizovala, prečo je v bylinkovej saune taká nízka teplota, prečo je v parnej saune cítiť zvláštny puch a kde je voda, veď v saunách predsa musíme dopĺňať tekutiny a prečo sú tu aj hostia, ktorí rozprávajú nahlas, čo nevedia že sme v saunách? A už to išlo, poznáte to? Máte to tiež tak, keď niekam prídete? Ja som to mávala často, kritizovala som a frflala na všetko a pritom mi vadilo keď nám naši hostia niečo vyčítali, alebo dali zlé hodnotenie….. a tak po chvíli som včera v tej saune len tak ležala a nasávala pokoj, ktorý šíril okolo seba môj manžel a vtedy mi docvaklo, že prečo sa neviem pozrieť na veci pozitívne? Prečo vidím iba to negatívne? A tak som začala v duchu ďakovať za možnosť byť vo wellness, byť tam s človekom ktorý je pri mne už 21 rokov, za to že sme zdraví a že máme dosť času na to, aby sme si užili 4 hodiny kľudu bez detí, že sme obklopení nádhernou prírodou v luxusnom wellness centre…… no jednoducho som sa na to začala pozerať úplne inak. Zrazu mi nevadila teplota, išla som do inej horúcej sauny, našla som vodu, ktorá bola k dispozícii na pitie pre hostí…….. Presne ako tie deťúrence na fotke, oni nevideli to, že je snehu málo, videli sneh a už po vystúpení z auta cítili potrebu odhŕňať a tešili sa zo snehu, neriešili množstvo. Prečo ma toto celé napadlo a prečo o tom píšem? Pretože my veľakrát vidíme pohár poloprázdny a nie poloplný, my sme schopní prísť sa ubytovať a odísť preto, lebo tu nie je sneh a požadovať ešte aj vrátenie platby, veď predsa som prišiel do Tatier a nemáte sneh? No, nemáme, nedodali a pritom sme ho objednávali…….. Alebo Vám príde hosť, ktorý nenájde vo wellness zátku do vane a už nechce zaplatiť, lebo on platí iba za 100 percentné zážitky.

Robím v tejto oblasti už 7 rokov a zažila som si toho dosť a práve dnes mi prišlo jedno negatívne hodnotenie a na iný mail fotka detí a včera zážitok vo wellness a celé sa mi to vyspájalo do potreby napísať o tom, ako radi hodnotíme, ako kritizujeme a ako by sme vedeli každému poradiť, ako to má robiť, aby to bolo lepšie, no nevidíme za tým ľudí, ktorí často krát na úkor svojich rodín robia maximum a robia najlepšie ako vedia a čakajú okrem financií aj pochvalu za prácu a dostanú zlé hodnotenie, kritiku, negatívny mail. Prípadne tí na recepcii si to zliznú najviac, lebo oni sú prví na rane a do tých sa zmestí.

A tak začínam od seba, od dnes budem vidieť pohár skôr poloplný a nie poloprázdny, všade kam prídem budem hľadať to pozitívne, usmejem sa na recepčného, aj na chyžnú v každom zariadení, lebo za každým týmto človekom je jeho príbeh, jeho duša, ktorú keď doráňame, tak nám už nebude mať kto poskytovať služby, od ktorých vyžadujeme vždy 100 percentnú kvalitu.

Ďakujem celému nášmu kolektívu, ktorý robí svoju prácu najlepšie ako vie a robí ju s láskou pre Vás, aby ste prežili tú najkrajšiu dovolenku na mieste, kde žiť je zážitok…….Tak buďme len trochu vďačnejší, veď ak sa ja usmejem na recepčného, tak sa mi to vráti, možno tak že v mojej práci sa na mňa usmeje šéf, lebo aj on bude vďačný za moju prácu a keďže on bude pozitívne naladený, tak sa isto na neho doma usmeje manželka………

Ktosi múdry raz povedal, že dôležité v živote je dodržiavať tri R….. Radosť Rozdávaním Rastie….. tak poďme spoločne rozdávať trochu radosti a vďaky, isto sa nám to vráti napr. aj v podobe nádherne prežitej dovolenky v našich apartmánoch.

Petra

Návrat hore